joi, 2 mai 2013

Omul Invizibil de H. G. Wells

   Alaltăieri m-am apucat și azi am terminat-o. E o carte SF clasică, foarte drăguță. De ce drăguță? Pentru că autorul a avut o imaginație imensă, pe care a extins-o prin acest volum plin de clipe de suspans. Deși nu e cine știe ce, are partea ei frumoasă exprimată descrierile personajelor, replicile sau adresările de modă veche și alte lucruri.
   E vorba despre un om, care conform multor încercări, devenise invizibil. Dorea să bage teroare în oameni, dorea să facă o nouă epocă, Epoca Omului Invizibil, o epocă a lui, vroia să distrugă omenirea, vroia să-i omoare pe toți semenii lui. A fost trădat de două ori după ce devenise invizibil: o dată de un vagabond și altă dată de un doctor, fostul său coleg. Prin ultimul, el se întâlnește cu Moartea, acest fenomen pe care Omul Invizibil dorea să și-l facă aliat. După ce își dă suflarea, corpul lui reapare, lăsând să se vadă cruzimea întruchipată.
   Deși Omul Invizibil e prezentat ca un personaj fără putere, el își făcea multe planuri de distrugere a lumii, de aceea moartea lui nu a fost altceva decât un nou motiv de fericire pentru omenire.

8 comentarii:

  1. o porcarie de carte! imaginatia e la pamant!!!
    ori nu ai citit carti frumoase, ori ai gusturi proaste...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Regret că gusturile noastre sunt așa diferite, dar ele nu se discută...

      Ștergere
    2. Ai mai spus asta o dată!

      Ștergere
    3. Da, dar văd că nu ai înțeles nimic și trebuie să-ți repet.

      Ștergere
  2. Imi pare o carte tare frumoasa si as spune ca autorul chair e creativ. Scumpa, fiecare suntem diferiti, dar altii nu cunosc cum sa isi aduca argumetele si o fac intr-un mod jignitor - sa nu fii suparata pe ei! Exista atita lume si iti dai seama ca fiecare gindeste in felul lui si are placerile lui???
    Te pup copil destept!!!
    xxx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, mami îmi spune că, într-adevăr, fiecare om e unic... Mi se pare incredibil! Cum să existe milioane de oameni și toți diferiți unul de altul?!
      Liuba, îți mulțumesc pentru comentariul care mă face să văd altfel oamenii!
      Te pup!
      xxx

      Ștergere
  3. Draga mea!Am citit cate ceva din blogul tau si mi-a placut.Sigur vei ajunge critic literar. Ma bucur tare, tare mult ca tu citesti. Fata de multi altii vei fi foarte bogata... in cuvinte, in imaginatie, in multe universuri. Vei vedea mai tarziu, cand vei da de greu, vei avea unde evada. Pana atunci eu iti doresc sa te bucuri de copilarie, sa te bucuri de cei dragi si sa ne bucuri in continuare cu frumosul din blogurile tale. Te imbratiseaza ...tot o Maria!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Maria! Și mama mea îmi spune că sunt talentată la română. Dar și eu cred asta!:) Prin muncă, îți descoperi înclinațiile, talentele!
      Te îmbrățișez și eu pe tine, Maria!
      xxx

      Ștergere

Mă bucur că-mi scrieți și vă voi face o vizită cât mai curând!