duminică, 9 februarie 2014

Cei trei mușchetari

   Sa nu credeți că de-abia acum o citesc prima oară.... Nu! Ci am recitit-o, profitând de vacanță mititică dintre semestre.
   În primul rând, vă zic sincer: nu voi spune niciodată muschetari, numai mușchetari!:))
   Așa.... Și acum să vorbim despre esențial....
   Mi-a făcut mare plăcere să recitesc acest roman. Mi-a plăcut atât de mult și la prima citire, și la a doua.... încât nu am avut nimic împotrivă să îl citesc a treia oară entuziasmată. Da, spun și repet: frumos roman. Alexandre Dumas, de care am vorbit în atâtea rânduri, și-a scos în evidență atât de bine talentul față de mine și poate și de alți cititori, încât sunt încredințată că nu-i voi lua poziția de mare artist în literatură, loc pe care și-l merită din plin și cu toată inima.
   Cred că știți cartea, nu o voi povesti, ci doar o voi comenta....
   În toate intrigile acelui timp mușchetarii noștri și cu d'Artagnan se băgau plini de curaj și credință. Politica ți se învârte dinainte și îți concentrezi atenția asupra ei. Te amețește. Și totuși, în spatele acestor intrigi, se creionează caracterul a patru oameni viteji, plini de înflăcărare și de speranță. Acești eroi, cruzi în fața dușmanului și reci cu superiorii, deși credincioși, au atâta dragoste pe care și-o împart între ei.... Se prețuiesc atât de mult, se iubesc așa de mult....
   Oare de ce azi nu se mai leagă prietenii așa de puternice? Oare de ce nu vede lumea că prietenia este mai puternică decât însăși dragostea? Oare de ce nu mai există trecut?
   Oh, d'Artagnan, Athos, Phortos, Aramis...  unde sunteți?

   Da.... Așa mă gândesc deseori. Mi-e dor de oamenii cinstiți de pe vremuri, culoare epocilor trecute.... Ce să mai? Eu visez la oamenii din trecutul pe care mi-l arată aceste cărți. Și Alexandre Dumas este omul care pur și simplu.... se joacă mereu cu mine....:)

3 comentarii:

  1. Si eu iubesc acest roman, insa sa stii ca nu l-am citit niciodata, doar din filme :( chiar m-ai motivat sa incep a citit si eu, sa simpt si eu dragostea ceia care a fost pe vremuri ...

    Sa nu fii trista, totul se schimba in ziua de azi, tu nu ai de ce sa iti faci griji sau sa incerci cumva sa faci schimbari, totul este structurat asa cum ar fi trebuit sa fie... mereu a fost si ura, dragoste, prietenii false, prietenii cu profit si tot asa ...

    Mereu sa gandesti frumos!!!
    Pupici xxx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da.... Mulțumesc! Dar uneori mi se pare aproape imposibil să găsești o prietenie adevărată.... Dar uite că acum chiar am remarcat una!:)) Două colege.... Sunt tare drăguțe!

      Ștergere
  2. Raspund foarte tarziu,dar eu din pacate am descoperit acest roman anul acesta si am si citit continuorile.Este superb nu am de comentat nic de rau,este cu siguranta cea mai frumoasa carte pe care am citito.Acelasi intrebari mi l-am pus si eu si de fiecare data cand incercam sa imi dau un raspuns nu am gasit nici unul potrivit.

    RăspundețiȘtergere

Mă bucur că-mi scrieți și vă voi face o vizită cât mai curând!