luni, 12 august 2013

20.000 de leghe sub mări - Jules Verne

   Frumoasă carte! Dar până să trec de prima pagină, am așteptam vreo săptămână până să prind gustul acelei descrieri care mă cam supăra. După ce am trecut de intrarea în acțiune, am început să fiu foarte captivată de ceea ce scria acolo.  Deși trebuia să fiu foarte bună la geografie și biologie ca personajele (unul era profesor), nu am avut parte de savurarea clasificărilor specifice peștilor. Nu prea înțelegeam. Citeam ceva ce nu mă prea ajuta: de reținut nu puteam, și nici de repetat, căci nici n-am vorbit de pești la biologie.  Personajele sunt patru: profesorul Aronnax de la muzeul din Paris (naratorul subiectiv), un canadian al cărui nume era Ned Land și fidelul slujitor al profesorului, Conseil. Acest băiat e nevoit să meargă în descoperirea unui "monstru" submarin, care era de fapt, inexistent. Acest monstru purta denumirea de "submarin". Scapă cu viață pe mare ca prin urechile acului, dar ajung înăuntrul acelei mașinării. Acolo se cunosc cu căpitanul Nemo. Nemo nu mai vroia să le dea drumul de acolo, dorind să rămână secretă identitatea adevărată a submarinului.
Un singur lucru l-am remarcat plăcut surprinsă în toată povestea aceasta lungă: dragostea ce o purta Conseil cu Ned profesorului. M-a mișcat atunci când, lipsiți de aer, Ned și Conseil i-au oferit din aerul lor domnului Aronnax. Și o singura data Conseil i-a vorbit la persoana a II-a, când era să se prăbușească în mare. Atunci a strigat:
-Stăpâne, scapă-mă!
   Când profesorul luase decizia de a urmări monstrul împreună cu un echipaj, fidelul servitor răspundea doar atât:
-Cum vrea domnul!/Dacă așa vrea domnul!
    La toate răspundea cam același lucru. Cei trei prieteni s-au susținut mereu, și împreună au evadat din închisoarea umblătoare. Cu devotament și curaj se ajunge departe, nu?:)
    Deci, repet: a fost o carte fascinantă!

4 comentarii:

  1. o carte fascinanta, precum spui! acum poti citi continuarea romanului, adica "insula misterioasa"...:)
    spor la citit si numai bine, copil frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Erys! Știi, doamna ne-a zis să le citim... Și mă voi apuca de Insula misterioasă cât de curând (trebuie sa ii fac și ei jurnal de lectură!).
      Numai bine îți doresc din tot sufletul!

      Ștergere
  2. Mersi mult m-ai salvat din a lua un 3 la romana ! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere! Dar vezi că nu e chiar tot rezumatul... Uită-te pe linkul de mai jos peste care am dat și eu și poți să știi un pic mai mult!;)
      http://sheherezada-stories.blogspot.ro/2011/07/20000-de-leghe-sub-mari-rezumat.html
      Succes!

      Ștergere

Mă bucur că-mi scrieți și vă voi face o vizită cât mai curând!