joi, 2 aprilie 2015

David Copperfield

   Da, am citit-o! :) Este, într-adevăr, o carte deosebită. Primul volum a fost cel mai greu de parcurs: multă durere, multe speranțe spulberate, multe lacrimi...Îmi plac mult cărțile triste, dar nu chiar așa! :)
   În principiu, cartea are multe paragrafe de filozofie, se încearcă o descoperire, o analizare perfectă a lucrurilor.
   Mi-a plăcut felul în care au fost descrise personajele, mi-au plăcut toate personajele pozitive, Steerforth mă enerva de la început, nu știu de unde această antipatie! :) De multe ori mă enervez pe fiecare personaj suspect, pe fiecare personaj care umbrește clitățile celorlalți. Și Steerforth este exact ceea ce numesc eu "personaj sarcastic", deși "sarcastic" are o definiție care deviază de la subiect :) .
   Deci da, chiar o compătimesc pe Emily, o văd prea slabă de înger, prea ușuratică, prea dominată, prea influențabilă, prea, prea, prea :) . Îmi pare a fi un înger întunecat, o lumină dulce, dar dureroasă.
   Agnes...în sfârșit un personaj - model! Așa duioasă, blândă , iubitoare, la locul ei, deșteaptă, manierată, decisă! Într-adevăr, mă mir și eu că lui David i-a luat așa mult să își dea seama că pe ea o iubește de fapt :) .
   Dora este ca un trandafiraș care, după ce astrălucit cu toată puterea, s-a ofilit, rămânând o amintire firavă a unei copile visătoare.
   Peggotty este un fel de mămică spirituală a lui David :). Bătrâna doică purta în suflet iubirea tuturor mămicilor pentru  micuțul ei David.
   Betsey Trotwood , încă un star de cinema! :)) Seamănă cu o bunicuță cochetă, nu m-ar deranja să cunosc pe cineva la fel! :)
   Traddles aduce a "Stan" :)) . Nu știu de ce, dar imaginea lor o asociez. Așa, puțin aerian, era un student tare înflăcărat :) .
    Celelalte personaje nu le amintesc din diferite motive: ori îmi fac sânge rău dacă mă gândesc la ele, ori sunt prea cunoscute, ori nu mă pasionează în mod deosebit, ori , ori , ori :) . Dar să le trecem totuși în revistă:
  • Clara Copperfield
  • Uriah Heep
  • Mr. și Mrs. Micawber
  • Mr. și Miss Murdstone
  • Mrs. Steerforth și Rosa Dartle
  • Mr. Peggoty, Ham și Mrs. Gummidge
  • Doctor Strong și Annie Strog
   And that's it! :) Cartea merită citită, oricum, probabil 90% dintre voi o știu deja. Are 3 volume, par multe, dar de fapt , când o terminați, o să vă pară rău că sunt așa puține! :)

2 comentarii:

Mă bucur că-mi scrieți și vă voi face o vizită cât mai curând!